Veiledning til spesialgruppene

Barn som løper i skolegård

For å sikre autismekompetanse i de byomfattende spesialgruppene for elever med autisme og Asperger syndrom, har Avdeling PPT fagteam dannet et team tilsvarende 3 stillinger. Skoler som har en byomfattende spesialgruppe kan derfor ha to hovedkontakter fra Seksjon autisme skole; én kontakt for saker som berører det ordinære skoletilbudet og én kontakt til spesialgruppen.

Spesialgruppene og skolens PP-rådgiver kan ta direkte kontakt med sin hovedkontakt for drøfting av saker og for å vurdere om det skal sendes inn behovsmelding på system- eller personsaker.

Systemsaker kan være kurs til personalgruppen, hjelp til organisering, vurdering av bemannings- og kompetansebehov. Personsaker er saker direkte knyttet til en eller flere enkeltelever og forutsetter informert samtykke fra foresatte.

Ved spørsmål om veiledning til byomfattende spesialgrupper for elever med ASD, kontakt fagleder Børge Pallesen.

Slik søker du veiledning